


Welkom by SA Vryskutskrywer - Nuusbrief
SA Vryskutskrywer se GRATIS nuusbrief is 'n noodsaaklike
verlenging van jou skrywerslewe aangesien daar beslis géén ander Afrikaanse nuusbrief
ter węreld met dieselfde inhoud bestaan nie. En heel moontlik ook nie in enige
ander taal in Suid-Afrika nie. Moet dus nie versuim om in te teken nie. Gebruik
hierdie skakel om in te teken en jou vinnig op jou pad na skryfsukses te help.

Jou boek is pas selfgepubliseer, maar wat nou?
Jy het dit reggekry. Na maande, of selfs jare, van woorde, redigering, nagte sonder slaap en baie selftwyfel, het jy uiteindelik jou boek self gepubliseer. Dit is ’n gróót prestasie – en een wat beslis gevier moet word. Maar hier kom die volgende − en uiters uitdagende − vraag: WAT NOU? Hoe laat jy mense weet van jou pennevrug? En, selfs nog méér uitdagend − hoe oorreed jy hulle om dit te koop?
Selfpublisering is bevrydend, maar dit beteken ook dat jy nie net die skrywer is nie, maar nou is jy sommer ook jou eie bemarker, verkoopsagent en selfs jou hele eie PR-span! Ons het ‘n gestruktureerde gids saamgestel om jou te help om jou boek effektief onder die aandag van lesers te bring.
1. Ken jou leser
Jy kan nie effektief verkoop as jy nie weet vir wie jy skryf nie. Wie gaan jou boek lees? Wat is hul ouderdom, belangstellings en leefstyl? Watter probleme of begeertes help jou boek om op te los?
Voorbeeld: As jy ’n kinderverhaal skryf, is jou primęre lesers kinders, maar jou direkte kopers is ouers of onderwysers. Jou bemarking moet dus fokus op die volwassenes om hulle te oortuig dat jou boek die regte keuse is vir hul kinders of leerlinge.
WENK: Skep ’n “ideale leser”-profiel en hou dit altyd voor oë wanneer jy bemarking doen.

2. Bou jou digitale teenwoordigheid
Selfpublisering beteken digitale sigbaarheid. Jy moet dus jou boek uitstal waar mense dit gaan sien en koop: AANLYN.
Belangrike kanale:
-
Webwerf of blog: ’n Sentrale plek waar mense meer oor jou boek, jou skryfproses en jou ander werk kan leer.
-
Sosiale media: Facebook/Instagram/X/TikTok/Threads – deel kort gedeeltes, “agter-die-skerms”-inhoud, leesvideo’s of humoristiese aanhalings.
-
Nuusbrief: ’n E-poslys is goud werd. Jy kan direkte kommunikasie met jou lesers hę en hulle op hoogte hou van nuwe publikasies, voorlesings, boekbekendstellings of promosies.
WENK: Begin klein en konsekwent. Kwaliteit en gereeldheid is meer waardevol as die aantal volgers.
3. Gebruik die krag van storievertelling in bemarking
Mense koop nie net boeke nie – hulle koop ’n ervaring. Jou bemarking moet jou boek se storie én jou eie skrywerreis vertel.
Voorbeelde van stories wat werk:
-
Hoekom het jy die boek geskryf?
-
Watter emosies wil jy dat lesers ervaar?
-
Hoe het jy die skryfproses oorkom?
WENK: ’n Kort, emosionele vertelling kan meer mense se aandag trek as ’n lang lys van jou boek se kenmerke.
4. Stel ’n bemarkingsplan op
’n Plan maak jou aksies doelgerig en meetbaar. Jy hoef nie alles gelyk te doen nie, maar ’n strategie help jou om konsekwent te wees. (Laai 'n bemarkingsplan hier af.)
Elemente van ’n eenvoudige plan:
-
Tydlyn: Wanneer gaan jy jou boek bekendstel, promosies doen, resensies aanvra?
-
Kanale: Watter sosiale media, webwerwe, blogs of gemeenskappe gaan jy gebruik?
-
Aktiwiteite:
-
Kort video’s van gedeeltes uit jou boek.
-
Wedstryde of weggee-aksies.
-
Voorlesings by plaaslike boekwinkels of biblioteke.
-
Blogartikels of artikels op relevante webwerwe.
-
-
Meetbare doelwitte: Byvoorbeeld: 100 nuusbriefintekeninge in 3 maande, 50 verkope per maand, ens.
5. Skep sosiale bewys en geloofwaardigheid
Mense koop boeke wat deur ander mense waardeer word. Sosiale bewys is ’n kragtige verkoopsinstrument.
Maniere om dit te doen:
-
Versamel resensies van lesers en bloggers.
-
Deel aanhalings van bekendes, onderwysers of ander skrywers wat jou werk ondersteun.
-
Laat lesers hul ervarings op sosiale media deel met ’n spesifieke hutsmerk.
WENK: Begin met jou onmiddellike netwerk – vriende, familie en kollegas. Hulle kan met die eerste resensies en verspreiding help.
6. Oorweeg betaalde bemarkingstrategieë
Selfpublisering beteken dikwels dat jy moet geld uithaal om jou boek aan die regte mense bekend te stel. Dit hoef egter nie groot bedrae te wees nie – selfs klein, gefokusde veldtogte kan effektief wees.
Opsies:
-
Sosiale media-advertensies vir spesifieke teikengehore.
-
Google Ads of boekwebwerwe soos Goodreads en Loot.
-
Samewerking met bloggers of beďnvloeders in jou genre.
7. Netwerk in die regte kringe
Die regte kontakte kan jou boek ’n hupstoot gee wat sosiale media nie kan bied nie. Sluit aan by:
-
Skryfgroepe en gemeenskappe
-
Boekgroepe en voorlesings
-
Aanlyn forums en Facebook-groepe in jou genre
WENK: Moenie bang wees om direk te netwerk nie – ’n persoonlike boodskap kan soms baie meer vermag as ‘n massa-e-pos.
8. Volhard en wees kreatief
Selfpublisering is ’n marathon, nie ’n wedloop nie. Jy gaan misluk, leer, aanpas en weer probeer. Sommige boeke neem maande of jare om momentum te kry. Die sleutel is konsekwentheid en kreatiwiteit.
WENK: Hou jou bemarking lewendig – skep nuwe inhoud, werk saam met ander skrywers, en herontdek jou boek se unieke verkooppunte.
Om jou selfgepubliseerde boek suksesvol te verkoop beteken om te skryf én te bemark. Dit verg strategiese denke, deursettingsvermoë en ’n liefde vir die proses – nie net vir jou storie nie, maar vir die lesers wat jy wil bereik. Met ’n deeglike plan, konsekwente aksie en kreatiewe strategieë kan jou pennevrug die aandag kry wat dit verdien.
Maak gebruik van ons REDIGERINGSDIENSTE voordat jy jou manuskrip instuur om gepubliseer te word. Met uiters bekostigbare fooie is daar geen verskoning om jou manuskrip perfek te hę nie. Klik hier vir meer inligting.
|
| ![]() |
|
|
|
Nog nie op ons GRATIS nuusbrief ingeteken nie? Klik hier en kry dadelik jou gratis
skrywersalmanak en hulpmiddels wanneer jy jou intekening bevestig. 










